۲۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰

نماینده اراک، خنداب و کمیجان در مجلس:

سرزمین آفتاب زادگاه ۳۰ درصد از مفاخر کشور است

سرزمین آفتاب زادگاه ۳۰ درصد از مفاخر کشور است

اراک- نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی گفت: سرزمین آفتاب زادگاه ۳۰ درصد از مفاخر سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی کشور است که در سطح ملی و بین المللی جریان ساز بودند.

به گزارش خبرنگار مهر، نادرقلی ابراهیمی صبح شنبه در آئین نواختن زنگ هفته فرهنگی اراک همزمان با سالروز صدارت امیرکبیر اظهار کرد: قدمت تاریخ اراک حدود ۳۰۰ سال است و به لحاظ مدرن بودن بافت مهندسی، این شهر جایگاه ویژه‌ای در شهرسازی سطح کشور دارد.

وی با بیان اینکه اراک و استان مرکزی زادگاه بزرگانی همچون امیرکبیر، قائم مقام فراهانی، پروفسور حسابی و آیت الله اراکی بوده است، گفت: زادگاه بیش از ۳۰ درصد از مفاخر سیاسی، فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی کشور، استان مرکزی است و باید اذعان کرد که سرزمین آفتاب، افراد تأثیرگذاری در سطح ملی و بین المللی دارد که برای کشور جریان سازی کرده‌اند.

ابراهیمی اضافه کرد: باید افتخارات شهر اراک را برای نسل جوان تبیین کنیم تا مسیر روشنی را با اتکا به گذشته و نوآوری‌های جدید ترسیم کنیم.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اراک، نخستین شهر مهندسی ساز کشور است، افزود: جایگاه اراک در سطح کشور باید ارتقا پیدا کند چرا که علی رغم همه زحمات و تلاش‌ها، با جایگاه واقعی خود بسیار فاصله دارد.

وی با اشاره به اینکه مسیر و جریان جدیدی برای طرح جامع توسعه اراک ترسیم شود، گفت: افق سال ۱۴۲۰ که شهرداری اراک تعریف کرده و امید است با مشارکت مردم فرهیخته، اراک به جایگاه اصلی خود برسد.

کد خبر 6261482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha